JellyPages.com

Monday, January 24, 2011

aku bersyukur...

Ya Allah….hanya kepadaMu aku berserah….aku tahu ya Allah…setiap dugaan yang Kau berikan terhadap hambaMu itu pasti ada hikmah dan pengajarannya…dugaan yang Kau berikan semuanya adil..tanpa mengira tua,muda,kaya ataupun miskin….aku tahu yaAllah..apa yang terjadi kepadaku ini adalah ujianmu…dan aku hanya pasakkan kepercayaan yang abadi buatMu ya Allah….yaAllah..hanya Kau yang mengetahui apa yang tersirat dalam sanubari setiap hambaMu….dan aku tahu…Kau tahu apa yang aku rasa ya Allah…aku akui aku hamba yang sering lupakanMu ya Allah… aku hamba yang sering membelakangiMu ya Allah…aku jua sedar dugaan yang Kau berikan padaku ini tujuannya supaya aku sentiasa mendekatkan diriku kepadaMu ya Allah….
Ya Allah walaupun Kau berikan dugaan sebegini…aku bersyukur kerana aku di pilih olehmu ya Allah….mungkin teman2 ku yang lain belum pernah berasa apa yang aku rasa…dan aku bersyukur kerana aku sudah rasa nikmat dugaan itu ya Allah…mungkin teman2 ku tak pernah tahu akan hidupku…kerana segala yang aku hadapi adalah dengan senyuman dan harapan agar semuanya memberikan keinsafan terhadapku…ya Allah..jika di beri peluang aku tak mahu kawan2 ku rasa apa yang aku rasa sekarang…kerana rasa itu perit..aku tak mahu kawan2 ku sepertiku…
Ya Allah….Kau pemberi dugaan dan Kau juala pemberi nikmat…aku bersyukur ya Allah walau perjalanan hidupku tika ini terasa pahit…tapi kau kurniakan aku seorang ayah dan seorang ibu yang amat menyayangi aku…aku bersyukur ya Allah…kerana mereka la aku berdiri sekarang..kerana mereka la aku mampu berada di menara gading…kerana mereka jua..aku berdiri di sini…
Ayah….adik janji adik akan belajar elok-elok…adik tak nak ayah sakit…adik terlalu sayangkan ayah…ayah…ayah jangan tinggalkan adik lagi….sbb adik nak tunjuk kat ayah kejayaan adik…adik tak nak ayah dok sorang2 lagi…ayah tau tak..setiap malam adik risau kat ayah…nanti bila adik da Berjaya adik nak bela ayah..adik sayang ayah sangat…
Mak….nanti orang tunjuk kat sapa yang hina keluarga kita tu…orang nak tunjuk orang pun ley Berjaya..mak doakan la orang…orang sentiasa nak mak bahagia…biar mak tak tahu apa yang orang lalui..asalkan orang dapat tgk mak tersenyum…mak nak tahu satu rahsia tak? Senyuman mak tu manis sangat…selalu buat orang tenang…hehe…sayang mak sangat…
Mungkin ada yang menyalahkan ku…tapi..aku hanya diam..kerana mereka tak tahu apa yang aku rasa….
Ya Allah semoga semuanya selamat….dan Kau kuatkan la aku….

Sunday, January 23, 2011

sakai!! sakai!!! sakai!!!

hari ni hari apa???? ahad!!!!! so jadual kelas aku sangat la pack ataupun dalam bahasa tradisionalnya sangat la padat,ketat,sendat, dan sesama taraf dengannye....da mcm sardin dalam tin!! aiyttt apa aku ngarut ni??? emm..mana tak padat! pukul 8 pg.da ada kelas..nasib ary ni miss afni bg tgk movie...ok skit....hehe..pas tu kul 12 lak ada kelas n miss marina...main game la kejenya sbb miss tgk kami semua cm pokok kelapa nak tumbang je....ngantuk la ngok! pas tu kan...............kelas y paling mendebarkan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






































































kelas psiko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! y sudah sedia psiko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




ary ni kelas psiko ada sesi pemulangan ketas soklan!!! alamak!!!! mak!!! mak!!! mak!!!!!!











aku dapat ckit je!!!! nyampah!!! nyampah!!!
















tapi bak kata cik laa...aku kena la bersyukur..so aku redho je la...ngeh2!!! abes kelas psiko kelas library lak...tutor cm bese je....hihi...ta pe la...bukan rezeki aku la na dapat markah tinggi..sabar ye ina!!! next time hang buat y terbaik taw ! taw! taw!!!!!

Friday, January 21, 2011

bangang + sakai = bangkai!

salam sejahtera buat semua....setelah sekian lama tokey durian tak menulis..kini ada masa terluang untuk menulis..huhu...sebenarnye bukan tak dak idea..tapi dengan sebuk ka...adoyyy ta larat na cakap la...haha...hmm....sibuk bukan apa..sibuk pasai test la..
hadoyy..pening la aku bila kenangkan test tu..mana tak pening,hampa nak taw ta? susah sangat la test tuh..aku ni bukan hapa! bc bagai na rak da..baca tu,bc ni...hafal sampai kering bibir....tak plak masuk dalam kepala hotak aku ni...so link dengan topik entry aku ni..bangang sangat hafal cmpur dengan perangai sakai aku..jadi la bangkai test aku tuh..sbb apa bangkai??? sbb aku tak buat dengan jayanya la!! nyampasssss mak taw nyah! haha..emm...bengang la....siyes aku tension! tapi kadang2 aku pikir buat apa nak tension? sedangkan ada lagi la test! kan3!!! angguk cepat!!! (sedapkan aty aku y sedia kecil ni cepat) huhu..eishhh..apa tah aku ni....emm....

Friday, January 7, 2011

untuk kedua ibu bapaku....

Kau begitu sempurna
Dimataku kau begitu indah
Kau membuat diriku akan slalu memujimu

Disetiap langkahku
Kukan slalu memikirkan dirimu
Tak bisa kubayangkan hidupku tanpa cintamu

Janganlah kau tinggalkan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa

[Reff:]
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna... Sempurna...

Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku

Janganlah kau tinggalkan diriku
Takkan mampu menghadapi semua
Hanya bersamamu ku akan bisa

[Reff:]
Kau adalah darahku
Kau adalah jantungku
Kau adalah hidupku
Lengkapi diriku
Oh sayangku, kau begitu
Sempurna... Sempurna...

Kau genggam tanganku
Saat diriku lemah dan terjatuh
Kau bisikkan kata dan hapus semua sesalku

Tuesday, January 4, 2011