JellyPages.com

Friday, February 4, 2011

tensionka???

assalamualaikum..haluuuu!! hye...saya bersiaran semula..sorry anda semua saya dah lama ke udara..ececechh da macam siaran radio tiga ipoh...hahaha..well...aku da lama menghilang sbb aku dok bz wat esaiment..mmg aku jarang na tulis blog kalau aku tak cty..selalunya idea nak tulis blog ni akan datang bila aku kat uma ni je..well...hmmmmm...memandangkan esaiment yang kian menggunung bak gunung tahan dan tak tertahan lagi denagn test yang susah mcm bapak ikan jos! kini diriku dilanda ketensionan yang kina membara! arghhh!! well...kadang2 ada bagusnya kalau kita try untuk release tension...tapi ada sesetengah antara kita suka try cara yang berbahaya untuk release tension...selalunya ada yang p gatai mulut,p jerit kuat2...katanya dengan cara tu depa boleh lepas tension...woii!!! hang gila ka sakai????? dok p jerit kuat2 nuh napa?? hang tak taw ka?? bila hang jerit kesian kat anak hang..tak tak??? anak???? errrr..maksud saya di sini anak tekak da! lagi satu nak cerita..bila hang jerit,kiranya hang dah sedikit sebanyak menyumbang kepada pencemaran....pencemaran??? mungkin hampa kata aku ni sakai...sbb mesti hampa pikiaq apa kena mngena jerit dengan pencemran kan?? cis!!! bongok seribu kali bongok la wei! bila hampa jerit,hampa mengeluarkan bunyi..dan menurut kajian jeritan adalah benda yang paling benci untuk di dengar oleh pendengar...kalau ada orang suka dengaq orang lain menjerit mesti otak dia sakai...pastu bila jeritan tu kuat,dia akn menganggu ketenteraman awam..so di sini ia akan menyumbang kepada pencemaran bunyi!!! ada paham???? so..sebagai konklusinya(cewahh..cm a.samad said punya bahasa)jerit kuat2 bukan jalan untuk lepas tension ok???
ada pulak sesetengah orang suka bwak kereta,moto,beskal laju2 sbb na lepas tension..yang orang pesyen lagu ni mmg aku nak ludah muka dia..wei..bongok la wei hang!! hang taw tak..hang ley bahayakan nyawa taw?? bukan nyawa hang na,nyawa org lain,nyawa hang sapa dok kesah...hang tak kesian ka kat org lain..hang bawak moto,keta,beskal laju2,hang p langgar pak cik,mak cik yang dok terhegeh2 jalan nak p pasar..padia tah???? dah la tu..kalau hang excident,hang nyusahkan pihak hospital,pihak polis,jabatan kerja raya serta tidak ketinggalan abg to trak y hensem..huh! kalau hang mati katak langsung teruk! huh! so cara tu tak ley ok!!!!
kadang kala ada orang yang suka lepas tension dengan cara yang paling lembut..iaitu???? menangis...alahai...so shweeeeetttt!! swett pe kebendanya?? nangis je keja! nnty juling mata baru taw! jadi cm kasim selamat ka...hampa taw tak? pa dia tah? cm pondan nak nangis! eee..geli aku..(padahal aku mmg suka nangis) huhuhu...ada gak antara kita,kalau tension je tumbuk sana,tumbuk sini...gila punya orang...dok tumbuk sana,tumbuk sini wat pa...tak ka sakit tangan tu??? da la tu...vendalisme!! merosakkan harta benda ja keja..org cm ni kena p hantaq dok lam hutan,biaq dia tumbuk pokok balak,pokok getah..padan muka..dia ingat dia kuat sangat ka? kalau kuat sangat p masok tomoi ka,gusti ka...ada gak pekdahnya...ni dok tumbuk barang,wat sakit tangan pas tu rugi..caiytt!! pas tu ada gak orang kalau tension depa p lepas tension kat orang lain...yang ni paling aku tak berkenan! spesis lagu ni,kalau aku dapat,aku kerenyuk muka dia sampai jadi cm roti cnai basi! yang hang dok p lepas kat org lain tu pasai pa?? sian kat mangsa lepas tension tu..dia da la tak taw apa..pas tu tetiba mrah dia lak..kadang2 para bini selalu kena cm ni...bini tu tanya ja nak kopi ye bang??? pas tu yang si laki ni melebih lak..." aku nak la! yang hang p dok tnya pasai pa? kawen ngan aku sampai anak sepuluh dok tanya lagi benda yang sama hari2! penat mulut aku nak jawab!" padahal bini tu rindu nak sembang..ish2! pa la...kadang2 ada gak hat spesis tension suka wat keja hempas2! pehhh...ni kan..wa ckp lu..wa lipat2 dia mcm lepat liat la! dah orang suruh wat keja dok hempas2..ingat apa...ingat bapak dia yang beli ka barang yang dia hempas tu...akai sakai!
ni la lumrah alam...kadang2 orang tak taw...apa yang depa buat...kadang2 bila terlalu tension depa akan bertindak di luar alat kawalan...sebenarnya segala masalah boleh di selesaikan...dan bergantung pada kita untuk handle masalah tu..cara yang terbaik adalah dengan ingat kepada Pencipta kita..tapi dok ingat ja wat pa????? abdikan diri kita kepadaNYA...mintak petunjuk..sentiasa beribadat..ingat Allah sentiasa ada dengan oarang y sabar..amin....sekian tazkirah kita pada hari ini...heee:)

No comments:

Post a Comment