JellyPages.com

Thursday, May 12, 2011

cerita bosan2..

assalamualaikum..hellluuu! lama gak ar aku ta jengah blog aku ni..ta de mood plak na tulis...hemmm...na tulis apa ha? ok..memandangkan aku suka tgk gelagat org..so tercetusnya idea dari otakku y amat bernas lagi geliga bak emas sri pinang..(apakah aku ni,merepek je)..aku na cerita tentang gelagat manusia yang aku jumpa selama aku hidup ni..yang paling aku sengal dan aku benci manusia yang suka tiru2 apa kita buat..dalam erti kata lain suka melawan la apa yang kita ada...mcm org beli peti ais,dorang beli lagi besaarrr punya !!! peti ais...pehhh!! gua ckp lu! org cm ni paling gua ta ske...tak salah kalau nak bersaing..but tolong la bersaing secara sihat..mcm bersaing dalam pelajaran ke..bersaing utk menjadi umat yang cemerlang ke..tanpa ada sebarang rasa cemburu...aku ni pun bukan nye baik sgt..tapi aku ta de la..nak lawan2 org..apa yang aku ada da cukup la..asal boleh idop cukup ar kan..hmmm..then..aku paling ta ske org sombong...maksud aku sombong dalam memberi senyuman..wei! tolongla..kalau hang senyum pun tak luak apa pun..kadang2 aku pun kena gak..aku punya la tersengih kat org tu...pas tu org tu boleh lak wat muka tenuk tua kat aku...pehh..berasap aku..aku senyum,senyum la balik..walau tak kenal pun...senyum tu sedekah taw ta? kira dapat pahala la...itu satu peel manusia..ni ada peel manusia yang suka jaga tepi kain org..ok...aku tak nafikan..aku pun kengkadang ada gak gossip2..but ta de la cm hang minah..sibok nak jaja ,kisah org...kat org lain...weyy! apa sengal hang ni minah oiiii!! jaga tepi kain sendiri sudah la minah....lu na jaga tepi kain org wat pe? ta dpt pa pe pun..then...aku paling benci org y main kata2 belakang..weyy..kalau berani meh kata depan2 aku tak mara la..aku bukan jenis mara org...aku cool kot...wakaka..tak ley blah puji diri sendiri....haha..da la..y tu je kot setakat ni aku na tulis..k bye!

No comments:

Post a Comment