JellyPages.com

Saturday, December 14, 2013

assalamualaikum.. hai semua.. kali ni post agak sedih sikit.. ye la.. asyik happy je kan.. mesti lah sedih sikit.. entah la weh.. sejak dua menjak ni aku rasa sebak sikit.. banyak benda yang berlaku dekat aku smnjak dua menjak ni.. aku hanya terus tersenyum kerana semua y berlaku pada aku ni ujian dari Allah.. aku hanya ada hati yang mcm ni.. aku tak mahu berdendam.. setiap benda yang aku lakukan aku balutkan dengan keikhlasan.. aku tak pernah merungut andai keikhlasan itu tidak di balas.. cuma kadang2 aku sedih sbb org tak pernah hargai.. ya Allah.. dugaan yang Kau berikan.. aku terima dgn iman y telah disemat dlm hati ya Allah.. aku jarang bercerita tentang diri aku pada org.. sbb aku tak tau apa y patut aku luahkan.. terlalu banyak benda y aku tanggung sampai aku rasa kadang2 aku tak dak masalah.. bila  satu benda y terjadi pada aku.. baru aku tau.. aku sebenarnya tanggung banyak benda.. aku tak mmpu luahkan pada manusia.. sbb aku rasa entah dr mana aku nak mulakan bercerita tentang diri aku.. aku hanya senyum dengan semua ni..bermula dari insan y benar2 aku sayang tinggalkan aku.. aku teguh hadapi semua ini.. permasalahan keluarga...aku hanya diam dan tersenyum.. tika aku diam dan tersenyum aku ada Allah y sentiasa menemani aku dalam gelap dan sunyi aku.. aku mengaku aku tak punya sesiapa utk menceritakan apa y terkandung dalam hati aku.. terlalu berat utk aku luahkan pada org..perangai aku mmg mcm ni.. aku boleh mendengar masalah org lain, menyelesaikan masalah org.. tp.... masalah aku.. aku tak mampu cerita pada org.. aku hanya mmpu ckp dalam hati La Tahzan ina.. Allah selalu dengan aku... aku merinduiMu ya Allah... aku sedih.....aku mula menyedari kebesaranMu tika masalah dtg dalam hidup aku.. bila aku sedang bersedih.. Kau hantar insan y menjadi perantaraan antara aku dan Kau ya Allah.. aku mula sedar kebesaran ini.. aku bersyukur kerana Kau hantar dia kepadaku.... Alhamdulillah... walaupun perjalanan itu sekejap,. aku bersyukur kerana Kau hantar dia kepadaku.. aku bersyukur ya Allah.. walaupun selepas itu Kau ambil balik dia dariku... aku akur.. dari Kau dia dtg...dan Kau punya kuasa untuk mengambilnya balik... ckup la perjalanan y sependek itu mengajar aku mengenaliMu ya Allah... aku tau .. Kau menguji aku.. aku terima ya Allah... aku senyum dan ketawa,, tp dalam diam aku menangis.. ya Allah.. aku berserah semua kepadaMu ya Allah...

No comments:

Post a Comment