JellyPages.com

Sunday, August 15, 2010

sahur di rantau orang

salam..hari ini merupakan pertama aku sahur di rantau orang..aku tak pernah sahur tanpa ibu aku..emm sememamgnye amat sayu tanpa ibu aku di sisi..apa la mak aku masak untuk sahur pagi ini..semestinye ibu aku akan kesorangan untuk puasa ini..pagi ini aku menelefon mak aku..sayu suaranya..mungkin kerana tiada aku di sisi..mmg mnjadi kebiasaan ibu aku..aku berada di sisinya setiap kali bulan ramadhan..aku mengerti kesayuan ibu aku kerana aku turut merasa begitu..kali paertama aku sahur tanpa ibu aku di sisi..amatla sedih kerana aku tak biasa menyediakan semuanya sendiri..sebelum ini apabila aku buka mata saja makanan sudah siap..sekarang aku la yang terpaksa menyediakan semuanya..huhuh..haa..menyentuh kepada perkara pertama aku buat..aku tak pernah balik kesini tanpa fuad asyraf di sisiku..tapi semalam aku terpaksa balik cni tanpa fuad..pada mulanya mmg aku agak gelisah kerana aku tak pernah naik bas loncat..tapi aku kuatkan diri jua untuk menghadapi segala cabaran ini..aku mesti menghadapi semuanya..aku mesti berdikari..aku tak boleh mengharapkan bantuan orang lain..fuad cakap aku mesti kuat..ya..aku mesti kuat..fuad asyraf..pencetus semangatku..aku rindukan dia..namun aku berbangga kerana aku berjaya membuat semuanya dengan sendiri..kini aku bukan lagi anak manja yang duduk bawah ketiak mak n ayah..aku sudah pandai menguruskan diri sendiri..aku berbangga kerana aku sudah pandai menguruskan diri sendiri..syukur alhamdulillah..ok la..aku na study lak..k salam..

No comments:

Post a Comment