JellyPages.com

Tuesday, April 26, 2011

bahasa bajet comel

assalamualaikum...halluu...bersiaran kembali kita!!! haishhh..mls la aku na wat introduction..terus straight to the point je...sekarang aku tgk bahasa melayu semakin rosak di buatnya..aku tak taw la...sapa la yang wat rosak jd cm tu..wakaka..mana tak nya..berbelit2 lidah aku ni nak menyebut...tambah2 kalau aku tgk bahasa budak2 sekolah..pehhh...ejaan! makk aiiihhh....melebihkan ejaann omputih...sampai juling gak la mata aku ni dok tenang(tenung) tulisan tu lama2 spaya aku paham...orang nak shorform..ni bukan shortform..longform da jadinya..pas tu tulisan lak..,..kecik besau..kecik besauu...aduhhh..penat ja cikgu bm ajaq...tahukah adik2...huruf besar hanya di gunakan di pangkal ayat aja..dan huruf besar hanya di gunakan untuk kata nama khas..contohnya seperti Hotel Kak Limah...itu baru la guna capslock untuk membesorkan huruf..ni takk..kecik besor..kecik besorr...ape ke he nye??? atenye jenuh juling biji mate awop nak bc! ni contoh~~
ni sja semalam aku wat status gedik dan seorang minah sengal pun komen..tapi kami anti bahasa gedik ok!!


antara gaya ejaan bajet comel yang selalu di guna

bdx=budak
shomel/tomey=comel
titew=kita
saia=saya
bnty=berhenti
adewww=ada
shian=sian
shayunk.cayunk=sayang
owunx/owg= orang
kowunx= korang
jmpew=jumpa
kaw=kau
menci=benci
apew lawh=apa la
capew= sapa






aduhhh..apa la nak jadi?? tu da bukan shortform!! bangang!!! belit2 lidah aku ni na sebut...lain kali guna la ejaan yang logik skikit..bala2!!!!!

No comments:

Post a Comment