JellyPages.com

Wednesday, April 27, 2011

tersirat~

assalamualaikum....haishh..hari ni mcm mood nak dgr lagu jiwang2 lak..aku ni mmg terkenal dengan lagu havoc2..lagu happy...jarang la aku na dgr lagu jiwang2 ni..tapi tak taw la..semenjak dua menjak ni rasa mcm di buai perasaan pulak...haiisshh..pulak daa...apa la...kadang2 byk jugak pekdahnya lagu2 ni..bukan apa..selain daripada menjadi halwa telinga kita...boleh juga menenangkan perasaan kita....kadang kala lagu juga menjadi medium bagi nak expresskan perasaan kita terhadap sesuatu or terhadap seseorang yang kita sayang..dan lagu ini juga mempunyai makna tersirat yang boleh mempengaruhi seseorang..kadang2 dok dgq lagu sedih2 kita mungkin akan ingatkan kat seseorang yang kita sayang,kita rindu kan...bila kita rindukan orang tu kita pasti akan dengar lagu jugak..so..lagu ni mmg main byk peranan la dalam hidup kita ni kan...then lagu juga boleh di jadikan sebagai bahan dakwah..mcm lagu nasyid...dan sekarang tgh hot lagu maher zain...cukup sudah aku cerita function lagu...then sekarang aku nak cerita tentang lagu yang aku suka..aku ni jarang nak minat lagu lentok2 ni..but ada gak la lagu lentok2 aku suka..bukan tak dak...bila aku dgr lagu ni mesti aku akan ingatkan kat seseorang..bait2 lagu ni semuanya ada kaitan dengan dia...




Setiap hari ku tulis
Yang ku telah jatuh cinta
Tapi ku rasa bersalah
Tidak ku nyatakan padamu

Adakah engkau merasa
Apa yang sedang kurasa
Terpanah tancap asmara
Harapnya kau dah terima

Maafkan aku kerna menyintamu
Maaf jika ku tak padan dengan mu
Tapi ku berjanji
Kau juwita hati
Akan ku jaga hingga akhir nanti

Maafkan aku terus memujamu
Maafkan aku yang terlanjur merindu
Di dalam hujan renyai
Aku mengintai langit
Mengharap engkau akan setuju
Menyintai aku

Menyanyi dan bisikanlah sayang
Baik nyata dalam jiwa
Tak tahan rasanya menanggung kasmara
Agar dapat ku lelapkan mata
Mengkhayalkan mu
Bermimpikan mu
Sepanjang malamku

No comments:

Post a Comment