JellyPages.com

Wednesday, October 20, 2010

beza antara sahabat dan kawan


assalamualaikum..petang cik asyreina lolipopgurl na story ckit pasal different sahabat n kawan..sahabat dan kawan byk perbezaan antara sahabat dan kawan sebenarnya..sedar tak sedar aku da masok alam kampus..n then dapat kawan2 baru kat sne...apa yang terjadi tengahhari tadi mmg di luar jangkaan aku..aku tak sangka dia sanggup mengeluarkan kata2 cm tu..tapi tak pe aku redha je la.asalkan ape yang dia cakap ley wat dia happy n puas hati kan..petang ney mula aku terkenangkan setakat aku da masok alam kampus ney mcm2 kawan aku dapat..pelbagai ragam dan peel la..n then aku ney plak jenis wat bdo je kalau dapat kawan peel pelik2..dri pengalaman aku dapat tahu apa beza sahabat n kawan..SAHABAT sentiasa ada bila kita memerlukan mereka..KAWAN sentiasa menghilang bila kita nga ada masalah..SAHABAT sentiasa menjaga aib sahabatnya manakala KAWAN sering mencanang aib kawan..SAHABAT akan menerima kita seadanya manakala KAWAN hnya memandang kelebihan saja bila mahu berkawan.SAHABAT berkawan tanpa ada sebab...KAWAN berkawan dengan bersebab..munkingkah sebab ank orang kya,pandai dan lain2 lagi..SAHABAT sedia berkorban apa sahaja tapi KAWAN tak sanggup berkorban pown demi kawannya..
SAHABAT adalah teman semasa suka dan semasa air jernih mula berguguran tapi KAWAN hnya teman untuk bergelak ketawa sahaja..SAHABAT akan selalu menasihati jika sahabatnya ada membuat salah atau kemungkaran tapi KAWAN tak akan menasihati dan hanya membuat bodo je bila kawannya sendiri wat salah...SAHABAT akan membawa kita ke jalan yang benar manakala KAWAN hanya la merosakkan kita...SAHABAT tak akan lupakan kita walaupown dia lebih maju dari kita..KAWAN sekelip mata je akan lupakan kita bila dah maju ckit..DAN YANG PALING PENTING SAHABAT AKAN MEMAAFKAN KITA APABILA KITA MEMBUAT SALAH..MANAKALA KAWAN HANYA AKAN BERDENDAM DENGAN KITA JIKA KITA WAT SLAH...sekian~~~

No comments:

Post a Comment