JellyPages.com

Saturday, October 16, 2010

hindustan ohh hindustan!

hari ini hari sabtu..haha..poyo je kan ayat aku! cm cite p ramlee uh..hahaha..selalunya hari2 cm ni la cite2 kat tb tu best2..so aku tak kan melepaskan kesempatan yang ada untuk menonton kesemua cerita tu..dan the most favourite stiry yang i ske of course la hindustan..penangan hindustan memangsangat hebat..mane tak nye sejak kecil lagi aku telah disogokkan dengan cerita cam ni..daddy tersayang aku ske sangat cerita cm tu..so aku pun terikot2 la na tgk cerita tu..pelakon hindustan pujaan aku adalah.....jeng jeng!!!! mesti la shah rukh khan..da la ensem pas tu comel..gagah dan macam2 lagi,la..haha..bila tgk je dia berlakon mmg aku ta pandang benda lain da..sebut je filem ape???sume aku tgk..haha..fanatik siot! shah rukh khan ni dy ade aura yang tersendiri sebenarnya..sebut je filem ape lakonan dy yan g ta meletop??? sume la meletop..bukan setakat meletop tapi terbakar! haha..aku kalau da dapat cite tu buku pown aku lempaq tepi oii!!! bayangkan la..na dekat final exam aku ley g layan lagi cite om shan ti om tu..alasan saja na release tension..haha..lakonan dy dalam cite tu sangat mantap..n body dy pown mantap sangat..mesti hari2 g gym to makesure that appearance dy lam cite tu sangat mantap! mane ta mantap dy pegang watak superstar lam cite tu..n then dy kne berlakon jadi orang muda..so na kne la gabus balik lemak2 yang ada kat badan dy spaya dy pnye appearance muda 10 thun dari dy sekarang! hahaha..shah rukh ney kan,watak apa yang dy ta ley bawak..sume ley..hang bg la watak jahat ka,watak sang pecinta yang setia ka cm lam cite mohabbatein tu,watak anak derhaka cm lam cite kabhi kushi tu..sume la dy ley wat..tambah2 lam cite kabhi kushi tu..mmg mengalir air mata mak! haha..sangat sedih..hoho...bila bg watak lawan2 pown dy ley wat! cm lam cite duplicate..pehh..pnye la gagah dy lawan..tapi ade stu cite yang wat aku nangis sangat2 cite veer zara! wow!!! cite tu sangat menyentuh kalbu ku..ha..lakonan mantap shah rukh n preity zinta..pehh..sangat best! selain shah rukh aku pun dok gila kat syahid kapoor sebabnya syahid kapoor ney sangat la comel dan jambu..da la pandai menari..putih melepak! aku tak taw la kenapa sekarang orang2 india ney putih2 apa la depa makan ha??? bg ank putih...aku ney ta putih2 pown! adoyyy...kalau la pelakon pempuan aku minat kajol..
mesti la minat sebab aku minat shah rukh! sebab filem pertama aku tgk ialah kuch2 hota hai..filem tu mmg jd fenomena pada zaman tu..mana tak nya aku siap ley hafal lagu dy lagi..lagu2 dy plak best wooo..kalau la kat kampus aku la pembawa virus hindustan! mcm besa la setiap hujung minggu ada la yang ketuk pintu dom aku nak mintak cite hindustan..muka aku ney mmg muka cite hindustan..entah kenapa virus tu sangat kuat kalau gne kapersky pown ta terlawan n virus hindustan aku ney..sampaikan virus cite korea pown ta ley lawan n virus hindustan aku ney..ade gak kwan2 aku yang minat cite korea,tapi aku tak minat la..mungkin sebab ta dak nyanyi2 guling2 padang kot..part menarik lam cite hindustan ney masa depa nyanyi..pehhh...aturan tarian sangat memukau! kalau menari masa time depa kenduri lagi aku suka..cantik je tarian tu..tu la kehebatan cite hindustan terletak pada tarian dya..kalau korang perasan la kan kalau depa nyanyi mesti background tu cantik! mmg teliti la director depa! cite hindustan ney ade gak kebaikan cm cite sejarah asoka tu..sangat best..boleh menambahkan ilmu sejarah aku..mmg la director dy ade selit love story lam tu,tapi love story tu hnye la untuk menyedapkan cite tu macam korang masak la..kalau masak ta letak garam mesti ta sedap kan! hmm...bila korang tgk cite hindustan korang akan mengetahui tentang adat resam dowang..ney aku respect tentang dowang walau semoden mana pown depa,depa akan terapkan adat2 resam depa terutama masa kawen cm tarian bangra ka..sungguh warna warni..cuba filem tempatan wat cm tu..wat terapkan tentang adat resam kita..adat resam melayu mmg bnyak mcm kalau kawen kne wat malam berinai,sirih junjung la..mmg adat resam melayu kadang2 agak menyerupai adat resam india sebab dullu ade pertembungan budaya antara budaya melayu n india..ada gak filem melayu mna wat ala2 hindustan cm mami jarum,aku tabik la kat pengarah dy sebab ade perubahan dalam filem melayu,mmg la agak kaku dari segi tariannya..tapi sekurang2 kurangnya ade gak perubahan..haa!!!sebut pasal perubahan dalam konsep filem melayu,aku da g tgk magika mmg best! tahniah kepada pembuat filem tu...aku tabik la!!!!sebab kte dapat tgk himpunan cerita dongeng lam cite tu...cm nenek kebayan,bawang putih bawang merah,badang,pak pandir dan macam2 lagi la...cite tu pown ade pengajaran..mmg complete la..syabas!! hmm..k la tgn aku da letih menaip..aku taw mesti ade je aku silap taip ejaan..tapi tak pe..aku lam proses memperbaiki skill menaip aku..heee.. :) k la..assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment