JellyPages.com

Thursday, December 30, 2010

bayangku...

bayangku...
kau sentiasa bersamaku...
bayangku....
kau tahu semua penderitaanku...
bayangku....
di sini aku coretkan...
bayangku....
tika mereka gembira..
aku di sini berpura...
bayangku...
aku bukan sengaja berpura...
aku berpura kerana bersebab...
bayangku...
takdir hidup tuanmu...dan takdir hidup mereka berbeda..
bayangku...
kau tahu akan diriku...
kau tahu akan tuanmu....
bayangku....
dengarlah coretanku ini...
aku enggan ibu bapaku di perlekeh lagi...
aku tak mahu keluargaku di hina lagi...
ya..aku tahu...enggang sama enggang mana boleh di banding sama pipit...
sudah puas aku menangis,bayangku...
sudah kering titisan jernih ini....
namun mereka tetap mempersoal keduniaan ini..
bayangku...kini tuanmu berjanji...setiap hamburan kata2 hinaan pasti ku tebus...
setiap layangan kata2 sindiran pasti ku padam dari mulut mereka...
aku berjanji bayangku...edtik itu pasti akan datang...
dan aku yakin wahai bayangku...
maruah keluargaku pasti ku tebus...
bayangku...perit rasa hatiku tika melihat bonda tersayang memerah keringat untukku...
luka hati ini tika melihat ayahnda tercinta begitu payah untuk mencari rezeki...
tika ini aku mula membandingkan diriku sama kawanku...
ya...aku dan mereka amat berbeda...
namun tidak kukesal akan perbedaan ini..
kerana...
perbedaan inilah yang membuatkan aku matang dalam kehidupan...
aku bangga kerana aku di pilih oleh Penciptaku untuk menempuh ujian ini..
oh bayangku...tika ini aku berjanji padamu bayang..
bila tiba hari itu...akan ku kesat jernihan yang mengalir di pipi bondaku...
tak kan ku biarkan lagi jernihan itu singgah di pipi bondaku...
akan ku hadiahkan segunung kejayaan buat ayahnda ku...
dan aku pasti waktu itu...mulut2 yang dahulunya petah berkata,menghina keluargaku pasti akan terdiam...
wahai byangku...perjalanan kita masih jauh...
berjanji la padaku...bahawa kau selalu menemani jasadku...
seandainya suatu hari jasadku tak mampu bersamamu mengharungi duri kehidupan ini....
itu la tanda aku sudah kembali kepada Penciptaku...

No comments:

Post a Comment